Business

ALICA

Company committed and dedicated to provide all funeral services in one place, Belonging to Grupo Empresarial Álica and member of the American Association of Parks and Funeral Services .

History

1604919_853720851335324_8348802451523386408_n

The 10 December 1979 a group of businessmen led by C.P. Antonio Echevarría Domínguez constitute the Urban Development Company Tepic, S.A. of C.V. and the company acquires the property of 10 hectares located in Tepic-Miramar Road Km. 0.745, in Tepic, Nayarit; at the foot of Cerro de San Juan which gives its name to the Park Funeral "Jardines de San Juan".

The 10 October 1983 formally began operations with the symbolic ribbon cutting and the sale of land to forecast in the Park Funeral, under the slogan of "AN OFFERING WITH LOVE", crowning 4 years of hard work organization and construction.

In October 1984 sale of coffins is implemented for immediate use.

In May 1987 starts with selling coffins forecasting plans and services vigil.

In the late 80's the first expansion and renovation of the facilities of the Park Funeral takes place and the administrative offices of the city center in order to provide convenience to customers move.

In 90 s opens up its complex of rooms located on Calle Leon Vigil No. 161 North, either extending coverage of goods and services.

In 1996 evolves the slogan "THE PEACE OF A BEAUTIFUL MEMORIES" which means offering made reality where memories are in "Jardines de San Juan" and above all we offer peace and quiet.

The 13 February 2005 the viewing room "Esmeralda" is inaugurated and Crematorium Oven located in the Park Funeral.

The 10 June 2005 rooms revelation "Los Fresnos" located on the Boulevard Tepic are inaugurated- Xalisco Esq. With street Guatemala.

Currently feature 3 locations revelation rooms: in the center of town, in ash and funeral park; having a total of 8 wake chapels and a fleet of 5 hearses and 8 vehicles.

Also have developed individual crypts, niches for ashes terraced temple "Resurrection", which is devoted to the Catholic religion and a crematory. On the other hand there is a plan to build and grow crypts 4 drawers and niches.

In October 2009 the company gave the community the first lecture of Education Mourning, leaving a legacy of mutual aid group "Learning to Live with Goodbye", besides participating in various social responsibility programs.

The company is committed to continuous improvement and quality of service and in December 2011 certification of all processes was obtained in the various branches of the company, under the International Standard ISO Standardization 9001:2008, being the first and only company in the shift in the country to obtain quality certification.

The 18 December 2014 la empresa se re-certifica en la misma versión 2008 y el 1 December 2017 obtuvo la recomendación para la certificación en la última versión ISO 9001:2015, norma que desde su versión inicial es aplicable a los sistemas de gestión de calidad (SGC) y que se centra en todos los elementos de administración de calidad con los que una empresa debe contar para tener un sistema efectivo que le permita administrar y mejorar la calidad de sus productos o servicios.

Ayudamos a nuestros clientes ofreciendo y otorgando servicios funerarios integrales con la calidad y calidez que nos distingue

Ser la mejor empresa en el asesoramiento y prestación de servicios funerales integrales, con crecimiento y consolidación de nuevas sucursales, reconocidos por su confiabilidad, prestigio y servicios a la vanguardia, logrando la satisfacción del cliente y creando valor a colaboradores y accionistas

Quality politics.- En Jardines de San Juan estamos comprometidos en satisfacer las necesidades de nuestros clientes internos y externos, orientados a superar sus expectativas, con el fin de ofrecer planes a previsión y otorgar servicios funerales integrales con calidad, calidez, cumpliendo con los requerimientos legales aplicables y mejorando continuamente nuestros procesos.

Security Policy and Health.-En Jardines de San Juan, estamos comprometidos en cuidar la seguridad y salud de nuestros colaboradores, esforzándonos constantemente en prevenir los accidentes, enfermedades y daños laborales, a través de la implementación de medidas preventivas de seguridad.

 Values

Integridad: Me apegaré a principios éticos y morales, seré honesto, libre de influencias corruptas, hablaré siempre con la verdad por delante y cumpliré lo que prometa.

Actitud de servicio: Soy sensible a los sentimientos de los clientes y compañeros, por lo que me comprometo a brindar de forma incondicional calidez, attention and Availability, providing at all times an excellent attitude.

Calidad: Realizaré mis actividades y funciones bien desde la primera vez, poniendo mi mayor esfuerzo para alcanzar los estándares de calidad establecidos y practicando siempre la mejora continua.

Trabajo en equipo: Participaré proactivamente en el trabajo conjunto demostraré confianza, solucionando conflictos, comprometiéndome y motivando la responsabilidad para contribuir a los resultados de la empresa.

Comunicación: Me comunicaré tanto en público como en privado de manera positiva, directa, oportuna y veraz con mis compañeros de trabajo y clientes, utilizando siempre los medios adecuados que garanticen una información objetiva.

Creación de valor: Contribuiré con el cumplimiento de mis metas establecidas para lograr los objetivos de la empresa, la satisfacción del cliente interno y externo, así como la rentabilidad del negocio.